ପୂର୍ଣ୍ଣଚନ୍ଦ୍ର ଭାଷାକୋଷ ପରେ ‘ସାହିତ୍ୟକୋଷ’ । ସଂବାଦ-ଆମ ଓଡ଼ିଶା ଦ୍ଵାରା ପ୍ରକାଶିତ ।

ଭୁବନେଶ୍ଵର ୩୨୦୧୯: ଭାଷା-ସାହିତ୍ୟର ଦୀର୍ଘଦିନର ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ ହୋଇଛି ପୂର୍ଣ୍ଣଚନ୍ଦ୍ର ଭାଷାକୋଷ ପରେ  ଓଡିଆ ସାହିତ୍ୟକୁ ଏକାଠି କରି ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଛି ସାହିତ୍ୟକୋଷସମ୍ବାଦ-ଆମ ଓଡ଼ିଶା ପକ୍ଷରୁ ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଛି ଏହି ଅନନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ସଂବାଦର ରଜତ ଜୟନ୍ତୀରେ ପରିକଳ୍ପିତ ଏହି ଗ୍ରନ୍ଥ ଏକ ଦଶନ୍ଧି ପରେ ପୂର୍ଣ୍ଣାଙ୍ଗ ରୂପରେ ପାଠକାର୍ପିତ ହୋଇଛି ।
(ବାମରୁ) ସ୍ଵରାଜ ମିଶ୍ର, ଡ଼ ଦାଶରଥି ଦାସ, ଇନ୍ଦ୍ରନାଥ ଚୌଧୁରୀ। ସୁଦର୍ଶନ ଆଚାର୍ଯ୍ୟ, ଅସିତ ମହାନ୍ତି, ଓ ସୌମ୍ୟରଞ୍ଜନ ପଟ୍ଟନାୟକ

୧୨୦ରୁ ଅଧିକ ଲେଖକ ଏହି ସାହିତ୍ୟକୋଷକୁ ନିଜ ପାଣ୍ଡିତ୍ୟ ଦ୍ଵାରା ସମୃଦ୍ଧ କରିଛନ୍ତି । ଏହି ଜ୍ଞାନକୋଷଧର୍ମୀ ଗ୍ରନ୍ଥକୁ ସ୍ଵତନ୍ତ୍ର ଶୈଳୀରେ ରଚନା କରାଯାଇଛି ବିଜ୍ଞା ଓ ଅଭିଜ୍ଞ ଅଧ୍ୟାପକ ଗୋଷ୍ଠୀକୁ ନେଇ ଏହାର ସମ୍ପାଦନାମଣ୍ଡଳୀ ଗଠନ କରଯାଇଥିଲା ଦାଶରଥି ଦାସ, ସୁଦର୍ଶନ ଆଚାର୍ଯ୍ୟ ଓ ଗଗନେନ୍ଦ୍ରନାଥ ଦାଶଙ୍କ ଭଳି ଅତିବଡୀ ଜଗନ୍ନାଥ ଦାସ ପୁରସ୍କାର ଏବ କେନ୍ଦ୍ର ସାହିତ୍ୟ ଏକାଡେମି ପୁରସ୍କାରପ୍ରାପ୍ତ ଅଧ୍ୟାପକ ତଥା ଗବେଷକ ମଧ୍ୟ ଏହି ସମ୍ପାଦନାମଣ୍ଡଳୀରେ ରହିଥିଲେ
ଗଗନେନ୍ଦ୍ରନାଥ ଦାଶ ଶାରୀରିକ ଅସୁସ୍ଥତା ପାଇଁ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମ୍ପାଦନା ମଣ୍ଡଳୀରେ ରହିନଥିବାରୁ ଅଧ୍ୟାପକ ଓ ଗବେଷକ ଦେବେନ୍ଦ୍ର କୁମାର ଦାଶ ଓ ଗୌରାଙ୍ଗ ଚରଣ ଦାଶ କାର୍ଯ୍ୟ ସମ୍ପାଦନ କରିଥିଲେ।
ଏଥିରେ ୧୯୬୦ ମସିହା ମଧ୍ୟରେ ଜନ୍ମ ଗ୍ରହଣ କରିଥିବା ପ୍ରମୁଖ ଲେଖକଙ୍କୁ ସ୍ଥାନିତ କରାଯାଇଛି । ସେମାନଙ୍କ ବାବଦରେ ଲେଖାଯିବା ସହିତ ଆମ ସାହିତ୍ୟ ଓ ସାହିତ୍ୟର ବିଭିନ୍ନ ବିଭାବ ବାବଦରେ ପ୍ରାୟ ସାଢେ ତିନିହଜାର ତଥ୍ୟନିଷ୍ଠ ଲେଖା ସ୍ଥାନ ପାଇଛି ଏହାକୁ ଧର୍ମ, ଦର୍ଶନ, ଇତିହାସ, ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନ, ମାନବବିଦ୍ୟା, ଅର୍ଥନୀତି, ଆଦି ବିଷୟ ବିଚାର ଆଧାରରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି ଏଥିସହ ସାହିତ୍ୟର ବିଭିନ୍ନ ଦିଗ, ସାହିତ୍ୟର ଇତିହାସ ଏବଂ ସାହିତ୍ୟର ସୂତ୍ରରେ ଜ୍ଞାନବିଜ୍ଞାନର ବିଦ୍ୟା ଶ୍ରୁଖଳା ସମ୍ପର୍କରେ ଚର୍ଚ୍ଚା ରହିଛି ଅଳଙ୍କରମୁକ୍ତ, କଳାତ୍ମକ ଓ ସହଜରେ ବୁଝି ହେବା ଭଳି ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି ସାହିତ୍ୟାନୁରାଗୀ ପାଠକ, ଗବେଷକ ଓ ବକ୍ତା ଏଥିରୁ ଅନେକ ବ୍ୟବହାର ଉପଯୋଗୀ ଉପାଦାନ ପାଇପାରିବେ ବିଷୟ ଚୟନ, ଉପସ୍ଥାପନା, ଆକାର, ଛାପା ଓ ବନ୍ଧେଇ ଆଦି ସବୁ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଏହାକୁ ଅନନ୍ୟ ଓ ରୁଚିପୂର୍ଣ୍ଣ କରାଯାଇଛି
୧୯୧୨ ମସିହାରୁ ଦେବଗଡର ହରିହର ମହାପାତ୍ରଙ୍କ କୁମାର କଣ୍ଠାଭରଣରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅନେକଗୁଡ଼ିଏ ଜ୍ଞାନକୋଷ ରଚନା ହୋଇଛି ସେଥିରେ ଓଡିଆ ଭାଷାରେ ସମ୍ପାଦିତା ସେହି କୋଷଗ୍ରନ୍ଥ ଗୁଡିକରେ ସାହିତ୍ୟର ନାନା ପ୍ରସଙ୍ଗ ଓ ସାହିତ୍ୟିକମାନେ ମଧ୍ୟ ସ୍ଥାନ ପାଇଛନ୍ତି ମାତ୍ର ସାହିତ୍ୟକୁ ନେଇ ସ୍ଵତନ୍ତ୍ର ଜ୍ଞାନକୋଷ ଆମ ଭାଷାରେ ଏଯାଏ ନଥିଲା
ଏ ଦ୍ରୁଷ୍ଟିରୁ ଏହା ଓଡିଆ ଭାଷାର ପ୍ରଥମ ସାହିତ୍ୟକୋଷଦେଢ ହଜାର ପୃଷ୍ଠାର ଏହି ପୁସ୍ତକର ମୂଲ୍ୟ ୧୮୦୦ ଟଙ୍କା ରହିଛି

Post a Comment

0 Comments